در این مطلب قصد داریم به برسی عوامل تاثیرگذاری در قیمت گذاری سنگ مصنوعی بپردازیم.

سنگ مصنوعی ترکیبی از مواد پلیمری است که با نام‌هایی همچون سمنت پلاست، سنگ مهندسی و یا بتن پلیمری نیز شناخته می‌شود. این نوع سنگ ها یکی از مصالح نوین ساختمانی به شمار می روند که پایه و اساس ساخت آنها بر پایه استفاده از بتن و مواد پلیمری است.

امروزه از سنگ های مصنوعی به عنوان جایگزینی برای سنگ های طبیعی استفاده می‌شود زیرا علاوه بر زیبایی، دارای وزن کمتر و سرعت بالاتر در نصب می‌باشند.

عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی

اطلاع از عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما موجب می شود تا انتخاب بهتری داشته باشید. در سال‌های گذشته از سنگ‌های طبیعی برای نمای خانه‌ها استفاده می‌شد که به دلایل مختلف از جمله مقاومت بالاتر سنگ‌های مصنوعی‌، تنوع بیشتر‌، چسبندگی بهتر و قیمت مناسب‌تر آن‌ها به مرور با سنگ‌های مصنوعی جایگزین شدند.
عوامل موثر بر قیمت سنگ مصنوعی نما موضوعی است که در ادامه مطلب به آن اشاره می کنیم.

  • تراکم و زخامت

سنگ هایی که برای نمای ساختمان و به روش مصنوعی تولید می شوند دارای تراکم های مختلفی هستند. قطعا هر چه میزان تراکم آن ها بالاتر باشد از وزن بیشتری برخوردار خواهند بود. این سنگ ها از نظر قیمت نسبت به سنگ هایی که کم تراکم هستند گران تر خواهند بود.

  • نوع سنگ مصنوعی

نوع سنگ مصنوعی که انتخاب می‌شود، بر هزینه تأثیر می‌گذارد. به طور مثال برخی از انواع سنگ مصنوعی، مانند کوارتز، چوب مصنوعی و مرمر مصنوعی هزینه‌های بیشتری دارند.

  • میزان تخلخل

منظور از تخلخل وجود خلاء و حباب هایی است که درون بافت سنگ وجود دارد. روش های مختلفی برای تولید سنگ مصنوعی نما وجود دارد که می توان به روش فشاری و ویبره ای اشاره کرد. هرچه سنگ از تراکم بالاتر و میزان خلاء کم‌تری برخوردار باشد گران‌تر خواهد بود اما مقاومت بالاتری نیز خواهد داشت.

  • روش فرآوری سنگ

روش های مختلفی برای فرآوری سنگ مصنوعی نما وجود دارد که می توان به صیقل پذیری ، ساب پذیری، اپوکسی و … اشاره کرد. استفاده از هر کدام از این روش‌ها تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی آن خواهد داشت.

  • رنگ و طرح

ساخت سنگ مصنوعی با رنگ و طرح مختلف بر هزینه آن تاثیرگذاری خواهد بود و هرچه رنگ و طرح آن پیچیده‌تر باشد هزینه بیشتری خواهد داشت.

روش‌های کاهش هزینه‌های سنگ مصنوعی

در این بخش قصد داریم به معرفی روش‌های مختلف کاهش هزینه‌های استفاده از سنگ‌های مصنوعی بپردازیم.

۱.  استفاده از سنگ مصنوعی جزئی

اگر بخشی از پروژه‌ی شما مستلزم استفاده از سنگ طبیعی است، می‌توانید از سنگ مصنوعی جزئی استفاده کنید. به این ترتیب، هزینه کل پروژه را کاهش داده و همچنین به زیبایی و جذابیت ظاهری پروژه‌ی خود اضافه می‌کنید.

۲.  استفاده از سنگ‌های استوک

استفاده از سنگ‌های استوک یا دست دوم می‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش هزینه باشد.

۳.  خرید عمده

خرید عمده سنگ مصنوعی ممکن است باعث تخفیف در قیمت آن شود.

نتیجه گیری

سنگ مصنوعی یک گزینه بسیار مناسب برای استفاده در طراحی داخلی و نمای ساختمان است. که امروزه به دلیل قیمت مقرون به صرفه‌، مقاومت بالا و امکان شخصی سازی رنگ و طرح  جایگاه خود را در بازار به‌دست آورده است.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *